Belépés 0

Hot Games Tournament 6 - intarziás sakk-készlet

  • Gyártó: HOT games
  • Cikkszám: HOT11053
  • Frissítve: 3 órája
  • Azonosító: #693969

Nincs készleten
38 720 Ft (30 488 Ft + ÁFA)

Átvételi lehetőségek

Házhozszállítás futárszolgálattal
Ha most megrendeli Nincs készleten átveheti!
Szállítási díj: +2 858 Ft
Pick Pack Ponti átvételi
Ha most megrendeli, Pesten: Nincs készleten, Vidéken: Nincs készleten átveheti!
Szállítási díj: +2 858 Ft
GLS Ponti átvételi
Ha most megrendeli, Pesten: Nincs készleten, Vidéken: Nincs készleten átveheti!
Szállítási díj: +2 858 Ft
Személyes átvétel átvételi pontunkon
Ha most megrendeli Nincs készleten átveheti!

54x27x6 cm tábla jelöléssel, Staunton súlyozott figurákkal, királymagasság 96 mm, intarziás fadoboz, színes kartoncsomagolás 2,20 kg, barna-natúr színkombinációban rendelhető meg. A kép illusztráció, számozás és betűjelölés nincs a táblán.

Sakk szabályok
Alapok
A sakkot két játékos játssza egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak 16 bábuja van kezdésnél: egy király, egy királynő, két bástya, két futó, két huszár és nyolc gyalog.
A játék célja
A játék célja, hogy az ellenfél királyát olyan helyzetbe kényszerítse, melyben az meg van támadva és ez a támadás az ellenfél semmilyen következő szabályos lépésével sem hárítható. Az a játékos amelyik ezt eléri, "bemattolja" ellenfelét, és ezzel megnyeri a játszmát. Az ellenfél, aki a mattot kapta, elvesztette a játszmát.
A játék kezdete
A játékot az alábbi ábra alapján felállított 8x8-as sakktáblán kezdjük. A világos bábukat irányító játékos lép először, ezt követően a játékosok felváltva lépnek.
A játék menete
A lépés azt jelenti, hogy az egyik saját bábunkat egy másik mezőre helyezzük a bábok menetmódjának megfelelően. 
Egyetlen bábbal sem léphetünk olyan mezőre, melyen ugyanolyan színű báb áll mint amelyikkel lépni szeretnénk. Ha olyan mezőre lépünk, melyet ellentétes színű foglalt addig el, akkor azt leütjük és ugyanazon lépés részeként eltávolítjuk a sakktábláról.
Sakk
Akkor mondjuk, hogy a király sakkban van, ha az egy vagy több ellenséges báb által támadva van, még akkor is, ha ezek a bábok nem tudnak lépni. Olyan lépést tilos tenni, mely a királyt sakkba helyezi, vagy sakkban hagyja. A sakk elhárításának három módja:
A sakkadó báb leütése
A sakkadó báb és a király közé egy másik bábu helyezése, blokkolás (megj.: huszárt nem tudunk blokkolni)
A királlyal egy meg nem támadott mezőre lépünk.
Matt
A sakkjáték célja az ellenfél mattolása. Ha a játékos nem tudja a király támadását elhárítani, mattot kapott, és a játszmának azonnal vége a mattot adó játékos győzelmével.
Patt
A játszma döntetlen, ha a soron következő játékos nem tud szabályos lépést tenni, de a királya nem áll sakkban. Ezt nevezzük pattnak. A játszmának ebben az esetben is azonnal vége döntetlen eredménnyel.
Sakkóra
A sakkóra egy bizonyos időhatáron belül tartja a játszma hosszát. Az óra mindkét játékos gondolkodási idejét külön-külön méri. Ha kifutsz a megadott időből, elveszted a partit, tehát idődet jól be kell osztanod.
Speciális lépések 
Sáncolás
Ha a körülmények megengedik, a bástya és a király egyszerre is mozoghat: a királyt eredeti helyéről két mezővel elmozdítjuk, valamelyik, a királlyal azonos soron elhelyezkedő bástya irányába s ezután a megfelelő bástyát arra a király melletti mezőre helyezzük, melyet a király ezt megelőzően átlépett. A sáncolás feltételei:
A király még nem lépett a játszma folyamán.
A sáncolásban résztvevő bástya még nem lépett a játszma folyamán.
A király nem áll sakkban.
A király nem mehet át olyan mezőn, amely ellenséges báb által támadva van.
A király nem léphet sakkba.
A király és a bástya között minden mező üres kell hogy legyen.
En Passant
Egy gyalog - amennyiben támadja azt a mezőt, amelyen egy ellenséges gyalog eredeti helyzetéből két mezőt haladva átlép - ütheti azt az ellenséges gyalogot, úgy, mintha az az eredeti helyzetéből csak egy mezőt haladt volna előre. Ezt a lépést, amely csakis egy ilyen gyalogtolást közvetlenül követő válaszlépés lehet, "en passant" (menet-közbeni) ütésnek nevezzük.
Gyalogcsere
Ha egy gyalog eléri az utolsó sort, azonnal át kell változtatni, ugyanazon lépés részeként, a gyaloggal azonos színű vezérré, bástyává, futárrá, vagy huszárrá, a lépést tevő választása szerint. A gyalogátváltozás hatása azonnal érvénybe lép.
A játék vége 
Győzelem
A játszmát az a játékos nyeri, aki bemattolta az ellenfél királyát.

A játszmát elveszti az a játékos, akinek ideje lejárt. Azonban ha ellenfelének már csak egy királya maradt, vagy nincs elegendő bábuja ahhoz, hogy elméletileg mattot tudjon adni, a játszma eredménye döntetlen.
Döntetlen
A játszma döntetlen, ha a soron következő játékos királya nem áll sakkban, de nem tud szabályos lépést végrehajtani. Ez a patthelyzet, a játszma azonnal véget ér. 
A játszma döntetlen lehet a két játékos egyezsége alapján is. 
A játszma döntetlennel véget ér, ha az alábbiak közül az egyik állás fennáll:
? király, király ellen
? király, király és huszár vagy futó ellen
? király és futó, király és futó ellen, abban az esetben, ha mindkét futó azonos színű mezon mozog.
? a soron következő játékos döntetlent kérhet, ha ugyanaz a pozíció háromszor megismétlődik a játszma során. 
? 50 egymást követő lépéspár során nem történt ütés gyaloglépés.


Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak. A jelzett szállítási idők külső tényezők miatt néhány esetben nem teljesülhetnek, nem tekinthetők véglegesnek.

Írjon véleményt a(z) Hot Games Tournament 6 - intarziás sakk-készlet termékről!